Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/vhosts/12/118821/webspace/httpdocs/cjm.kz/engine/classes/templates.class.php on line 68 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/vhosts/12/118821/webspace/httpdocs/cjm.kz/engine/classes/templates.class.php on line 72 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/vhosts/12/118821/webspace/httpdocs/cjm.kz/engine/classes/templates.class.php on line 68 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/vhosts/12/118821/webspace/httpdocs/cjm.kz/engine/classes/templates.class.php on line 72 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/vhosts/12/118821/webspace/httpdocs/cjm.kz/engine/modules/show.full.php on line 294 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/vhosts/12/118821/webspace/httpdocs/cjm.kz/engine/classes/templates.class.php on line 77 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/vhosts/12/118821/webspace/httpdocs/cjm.kz/engine/classes/templates.class.php on line 268  Экзамен без стреса » Аксуский колледж имени Жаяу Мусы



 
 
 


Стрессіз емтихан

Автор: Enix 30-10-2011, 05:16, қарап шықты: 1229, түсіндірмелер: 0

Жүректің тоқталуымен біз білімді ғана емес және өмірлік күштің сынағын күтеміз. Информация ғасырында эмтихан тапсырғандарды, туысқандарды толғандыратын анау толқындармен жеңіп шығуы жеңіл. Психология бойынша кітаптарда, талапкерлерге арналған құралда, басылымдарда ақылды адамдар өздерінің емтихандық стрестік жағдаймен күресуіне кеңес береді. Ал, біз сіздерге талқылауға өзіміздің тақырыбымызды береміз:

«СТРЕССІЗ ЕМТИХАН!»
Бір парақ қағаз алып, емтихан сөзіне синонимдер жазыңдар. Не шықты:
Емтихан – мемлекеттік опасыздықта айыптау бойынша сотқа шақыру? Басқаларға қарағанда нашар дайындалдым деп, бәсекелестерім бар деп көңілдерін құламасын. Қалай қабылдау бөлмесі мені қабылдайды деп көбі ойлайды – әлі белгісіз. Егер мүмкіншіліктерін болса, емтихан алдында аудиторияға кіріп шығыңдар. Сіздің затыңыз қалай жатады, ыңғайлы ма соны қараңыз. Емтихандық залында өз үйінде сияқты болыңдар, емтиханға бес минут қалғанда ғана іздемеңдер.
Емтихан алдында басқалардың жетістіктерін, білімдерін, емтихан алушының мінезін сұрамаңдар. Біріншіден, «көргендерден ешкім өтірік соқпайды», екіншіден, бәрі бір ештеңе өзгертуге болмайды, тышқанға ең бірінші жау – бұл мысық. Ең бастысы емтихан – бұл өмірдің негізгісін шешетін шешім, алда әлі талайы болады. Емтихандық күндеріңіз абыржысыз басталсын.

ЕМТИХАН АЛУШЫНЫ ӨЗІНДІ СИЯҚТЫ ЖАҚСЫ КӨР:
Емтихан алушы – ең басты жауың. Емтихан кезінде за болсын, көп болсын өзінің жағынан қаратып ал. Сол үшін емтихан алушының психологиясын білу керек. Емтихан алушы екі семестр жұмыс істеп, қанша емтихан, сынақ қабылдап, ал енді оқуға түсу емтихандар - ыстық, кешке дейін талапкерлермен әңгімелесу. Ол Кутузов туралы, Украйын соғысындағы Мәскеудегі ұрысты 1941 жылғы, желтоқсаншылар туралы әңгімелер тыңдап шаршайды. Мүмкін, емтихан алушының көңіл-күй болмайды, сондықтан сен сыпайлы, байсалды болып, тіл табыса алу керек. Философиялық байсалдығымен емтихан алушының әр көңіл-күйін қабылдай білу, олар емтихан кезінде әңгімеле алады, тамақ ішуге бар. Еш уақытта өзінен шықпай, мінезінді көрсетпе.
Бұлар барлығы келіспеушілік білдіреді де, сені қойған мақсатына жеткізбейді.
Сонымен қатар, емтихан кезінде – есік ашқан уақыттан бастап, жапқанша дейін – сен сабырлы, байсалды болу керек. «Рұқсат па», «егер қиын болмаса», «көп рақмет» сөздерін алдын ала жаттап, жие қолдануға үйрену керек.



ЕМТИХАНҒА ҚАЛАЙ ДАЙЫНДАЛУ КЕРЕК
Курстың дәрістері емтиханға үш күн қалғанға дейін жазылу керек. Қалған уақытты қайталауға көңіл бөл. Міндетті түрде ұйқынды қандыр. Үлгермей қалғанын дұрыс, ұйқын қанбай келгенше. Осындай талапкерлер қолының, аяғының қимылынан алыстан көзге түседі. Ешқандай сабырлықты сақтайтын дәрілер ішпеу керек. Курс бойынша шпаргалка жызып кел, бірақ қолданба. Көбіміздің есту қабілетіміз мнемотикалық, яғни қолымыз жазса, басымызда сақталады. Сонымен қатар шпаргалка жазсаң , бұл өткен курсты қайталаған сияқты боласың. Неге шпаргалкамен қолдануға болмайды?
Өйткені көшіріп жазған адам бірден көзге түседі. Және де емтихан алушының ішінде «шпаргалкуға алушылар» да кездеседі. Егер шпаргалканды көріп қалса, емтиханнан шығарып жібереді. Соны естідің бе?
Сонымен, емтиханға келгенде сен демалып және сабырлы болып келуін керек.

КИІМ ЖӘНЕ КОСМЕТИКА ТУРАЛЫ
Осында тек қана бір ереже: көзге түсетін бояларды қолданба. Басқа сөзбен айтқанда, емтихан алушының саған көзінің түсуіне жол берме. Байсалды киім киініп, өзінді сыпайлы ұста.

ЕМТИХАН БОЛЫП ЖАТҚАН АУДИТОРИЯҒА ҚАЛАЙ КІРУ?
Шынында: емтиханға қашан кіру – алдында, аяғында немесе ортасында? Осы шешімдердің жағымды да жағымсыз жақтары бар. Біздің кеңесіміз осы: бірінші «бестік» қатарға кіру немесе кіргізу санында алтыншы ма, жетінші ме, бәрі бір өз емтихандық парағынды соңында тапсыр. Сен парағынды соңғы тапсырсаң, сенің артықшылығың қандай? Сен екі саған дайындыққа аласың, коридорда тұрып күтпейсің, шыққандардын алдына жүгірмейсің «не сұрайды» деп. Және де емтихан алдында емтихан алушылар әлі шаршаған жоқ, сенің жауабынды дұрыс бағалай алады. Әрине бәрі осы кеңесті қолданбайды, бірақ та уақытты созбай, аудиторияға тездетіп кір!

ЕМТИХАНДА ҚАЛАЙ ЖАУАП БЕРУ КЕРЕК?
Монымен, сен жауап беруге дайынсың. Сенің қолында конспект-жоспары ғана жазылған. Карталар және бағдарлама үстелде қалды. Егер сені төрт-бес минуттан кейін тоқтатса — «жауап кезінде қу және байсалды» бол деген заңды қолдан. Сені сөзіннен бөлді немесе қосымша сұрақ бермекші осы жағдайды түсіндіруі өте оңай – олар уақыттарын үнемдерді. Осыған бәріне дайын бол! Емтихан алушымен дауласпа! Дау тұғызатын сюжетте эмоциалды болыңдар. Егер емтихан алушы бір нәрсені дәлелдеп отырса, оған құрмет көрсетіп, оның сөзін бөлмей, ықыласпен тыңдап, онікі дұрыс деу керек. Егер келісе алмасаң, жай ғана: «бұл өте қызық», «осы пән терең ойландырат», «иә-иә» деу керек.


ҚИЫН ЖАҒДАЙ ТҰДЫ, немесе «МЕН БІЛМЕЙМІН» ДЕП ЕШҚАШАН АЙТПА
Шынында, егер сұрақтың жауабын білмесең, не бар жауабын беруге? Біріншіден, сен «тайм-аут» ала аласың, «кешіріңіз мені, мен толғанып тұрмын, бірнеше минут ойлануға болама» деп уақытты созыңыз. Емтихан алушылар рұқсат береді, бермесе бұл аппеляцияға беретін тура жол. Егер сенің ойыңға еш нәрсе келмесе, сен жауабыңды «жақын жатқан жағдайдан», теориядан бастауға болады. Осымен сен екі білімінді көрсете аласың. Егер ештеңе шықпаса, тек қана мойындау керек болса сонда сен «Сіздің сұрағыңызға жауап қайтаруға қиынға соғып тұр» деп бастаңыз. Осы жерде мүмкін сізге қосымша сұрақ беріп, қиыншылықтан шығуға көмек береді.
Өзін түсінбейтін сөздерді қолданба, ақылды болып көрінбе. Осында сіз тәукелге барасыз. Әрине жақсы, емтиханға дайындалу кезінде түсіндірме, философиялық сөздікпен жұмыс істеуі, қиын сөздердің мағынасын ашып, түсіну. Қосымша сұрақ сұрауға болады.

ҚОРҚЫНЫШ СЕЗІМДІ ҚАЛАЙ ЖЕҢУІНЕ БІРНЕШЕ КЕҢЕС
Емтихан туралы ой қуаныш сезім білдіретін адам аз шығар.
Қорқыныш сезім – табиғи жағдай. Жамандық туралы, өзінді қолға ұстауды ойламай, жие табиғи қорқыныш сезімге сүйенеміз. Дұрыс түсіну үшін, басқа стрестік жағдайды қарастырайық. Тіс дәрігеріне бару. Егер балалар, ата-аналар өз кезегін қалай күткенін көрсең, әр адамның әр түрлі көңіл күйінің, тәртібінің өзгеруін көресің. Көп топ балалар қорқыныш сезімін көрсетпейді, ал ата-аналар олармен «Сен менде қандай ақылдысың» деп мақтан етеді. Бірақ та дәрігер кабинеттінде балалар қояншықты көрсетіп, ата-аналар да, дәрігер де тоқтаталмайды. Кейбір балалардың ата-аналары балаларына «қолында ұста және жылама» деп жұбатады. Балалармен өткен тіс дәрігеріне қалай барғанынды талқылау керек, сонда жеңіл өтеді. Сондықтан емтихан алдындағы стрестік жағдайды өткен жолымен өтіп гөр. Жамандықты алдын ала ойлап тоқтату. Кейбір жерде оймен ғана емес, сезіммен де түсінуі, қойған мақсатына жетуіне көмектеседі, демек болашақ жетістікке жету үшін мүмкіндігін бар. Ең бастысы өзінді дұрыс көрсету. Демек, білу, не айтасың, қалай айтасың.
Кіру барысында, танысу жағдайында, мүмкінше сұрақтарға жауап беру, кабинеттен шығу (аудитория, сынып, офис) жағдайларды сахналап өзіңе алдын ала көрсету. Осы жағдайларды сахналауы тағы қандай сұрақтарға жауабы жоқ, өзің қалай ұстауын көрсетеді. Айна алдында немесе не айтатынды магнитофонға жазуды дайндау. Жазғанынды тыңдап сен өз қателеріңді табасыңдар.
Егер қатты қобалжынсаң, «Менде сәтті баяндама болады», «Мен байсалдымын» деп өз-өзінді сабырға келтір.
Егер сіз қызығу салынсаңыз, өз қызуыңызды қолданып, жетістікке жетіңіз. Энергиялық әрекеттер жасаңдар. Бет былшық етінің дененді бос ұста, сосын арқа бұлшық еттерін туралы ойлаңыз. Қызудан өз-өзіңді босат...
Егер сіз өз сезіміңізді ойласаңыз («Мен қобалжып тұрмын, мүмкін ...»), қобалжыған сезім түседі, қызу басылады, сіз өзіңізді байсалды ғылып сезінесіз.
Сөйлескенде өзінді баяғыда танитындай сөйлесіңіз. Адамдардың көзіне қарап сөйлесіңіз. Көзге қарап сөйлескенде, денең бос сезінеді, сіз бұл тақырып туралы түсінігіңіз бар екенін сезінеді.

Зейінді болыңдар!
«Зиян келтірме» шақыру бізге де жатады. Кейбір жерде өзіміз жағдайды ауырлатамыз, қойған мақсатқа жетуіне көп қиыншылық тұғыздырамыз. Емтихандар арта қалғанда, қазір сізді қобалжытып тұрғандар мәнді болмай қалады, күлкіге айналады. Оқу орнына түскен кезде – бұл адам өмірінің ең негізгісі емес, өмірде әлі талай трагедиялық емес, драмалық жағдайлар көп болады, оны сезіну керек. Жағдайларға жайшылық тұғызыңдар. Қорытындысы қандай болмасын, «Біз білетініміздің аз бөлігін ғана білеміз» адам тану басты қағидасын ешқашан ұмытпаңыздар.

Санат: Психолог » Советы студенту

Құрметті қатысушы, сіз сайтқа тіркелмеген пайдаланушы ретінде кірдіңіз.
Сізге тіркелуін ұсынамыз, немесе сайтқа өз атыңызбен кіріңіз.

Информация
Посетители, находящиеся в группе Гость, не могут оставлять комментарии к данной публикации.